‘Dragonslayer’ er et bevægeligt polaroid-foto fra en endeløs, californisk sommer med den bare 23-årige skateboard-(ex)stjerne Josh ‘Skreech’ Sandoval og hans slæng foran linsen. Trods sin unge alder og ‘live fast, die young’-attitude har ‘Skreech’ allerede nået at stige fra bunden af en tom swimming pool og til tops på den internationale skate-scene, for så at ramme bunden med et brag igen – nu som hjemløs og med et lille barn på armen. Ikke at noget af alt dette bekymrer ham, dog. Friheden er nemlig ikke blot et andet ord for ikke at have noget at miste. Frihed er hvad det hele drejer sig om, og med den filosofi som sit usagte mantra flyder dagene sammen i en druggy og impressionistisk billedstrøm. Fra et svampetrip i skoven og en tur til et skate-stævne i Malmø, til da hans nye kæreste første gang dukker op og stjæler billedet. ‘Dragonslayer’ vandt tidligere i år prisen for bedste dokumentar på den amerikanske SXSW-festival, og låner fra musik- og skatevideoer og fra independentfilmens løse plots. Men den er også et snapshot af en outsider (og måske en generation?), som i skyggen af det amerikanske finanskollaps har givet totalt slip og bogstaveligt talt lever i nuet.