Operaen i Paris sætter en høj standard. Også for sine ansatte, hvad end det drejer sig om kunstnerne selv eller om de stakkels ansatte, når de bakser med at få en levende tyr op på scenen (!) til Schoenbergs ‘Moses und Aaron’. I en elegant og opmærksom film får vi det hele med fra både kulissen og første parket. Den prestigiøse opera er indbegrebet af franske elegance og lægger scene til koncerter såvel som ballet, men har med den kontroversielle koreograf Benjamin Millepied skabt bølger uden for sine egne mure. Og i en sæson, hvor Paris selv led flere forfærdelige terrorangreb, står den kunstneriske perfektionisme på scenen pludselig i stærk til kontrast til samfundet uden for. Bag scenen overvejer ledelsen imidlertid også, hvordan den kan gøre det lettere og mere overkommeligt for folk på mindsteløn at få glæde af de skønne kunster i det, der for mange er essensen af finkultur. Jean-Stéphane Brons film balancerer fornemt mellem realisme og æstetisk raffinement, og rammer uden besvær det høje C.