Linda Wendel, der debuterede med ‘Ballerup Boulevard’ i 1986, er ikke kendt for at stryge hverken sit publikum eller filmbranchen med hårene. Som en af de mest konsekvent eksperimenterende skikkelser i den dansk filmverden bryder hun til stadighed med de forventninger, der måtte være til hende og hendes film. Og den status klæder Wendel. Efter først den intelligente komedie, ‘Han, hun og Strindberg’, og det alternative familiedrama skudt i et take, ‘One Shot’, er Wendel aktuel med en aparte Strindberg-fortolkning. Baseret på dramatikerens kanoniserede stykke ‘Frk. Julie’, fortæller hun i ‘Julie’ historien om en ung kvindelig tennisstjerne (Birgitte Hjort Sørensen), der forelsker sig hovedkulds i sin træner, for at mærke den kærlighed, hun altid har savnet fra sin hårdhudede og forgældede far (Jesper Christensen). Det kondenserede præg fra ‘One Shot’ gentages i ‘Julie’, som Wendel lader udspille sig på en enkelt sommernat. En moderne og modig fortælling om så eviggyldige temaer som forførelse og forfald.