Englefjæset Ryan Phillippe ryster med rollen som den Pulitzer Prize-vindende fotograf, Greg Marinovich, endelig og velfortjent rygtet som ufarligt teenageidol af sig og viser stort dramatisk potentiale i Steven Silvers slagkraftige apartheid-skildring, ‘The Bang Bang Club’. Året er 1994, og Nelson Mandela er lige kommet ud af fængslet og står over for en sydafrikansk virkelighed, der er ved at gå til i et uhyrligt blodbad. Fire unge, hvide fotografer, der kækt blev kaldt The Bang Bang Club, fordi de altid formåede at befinde sig lige i skudlinjen – eller i "the bang bang" som de lokale kaldte det – slås med det analoge kamera som våben for at formidle virkelighedens gru og skabe nødvendig international opmærksomhed på de forfærdelige forhold. Silver har et fermt blik for fotojournalisternes rolle i udviklingen og gør uden didaktisk bedreviden den alt for nære, men ofte oversete fortid virkelighedsnær og levende i et drama om at agere heltemodigt i en verden, der indbyder til det stik modsatte.