Genindspilningen af den koreanske gyserklassiker ‘The Housemaid’ (som vi ligeledes viser i programmet) rykker handlingen til et velhavende, forkromet hjem, hvor en husbestyrerinde ansættes til at tage sig af parrets lille pige – og, viser det sig, ægtemandens seksuelle behov. Alle de væsentlige pointer fra den oprindelige ‘Housemaid’ er twistet efter en ny logik, adskillige nye karakterer introduceres og farver skifter valør, men i sit hjerte er den nye ‘Housemaid’ ligeså syret og voldsomt et bekendtskab som den gamle, selv om den også er langt mere sexet og cool, og den arbejder koldsindigt frem mod sin finale, der intet lader effektteatrets grand guignol noget tilbage. Dén slutning blev diskuteret en del i Cannes det år! Im Sang-soo, en af koreansk films skarpeste sociale kritikere, står bag filmen, der bekender sig til alle gysergenrens konventioner, men kun på overfladen er en uventet drejning, efter film som ‘The President’s Last Bang’, ‘The Old Garden’ og ‘A Good Lawyer’s Wife’.