Auteur-ikonet Philippe Garrel er en af de mest radikalt personlige af filminstruktører, og han inddrager altid selvbiografiske erfaringer fra sit eget, omtumlede liv som (film)kunstner i sine værker, der kompromisløst undersøger de nære forhold imellem venner og elskende. Således også i denne sin nyeste film, hvor sønnen Louis Garrel er en maler, der sammen med sin italienske kone Angele (Monica Bellucci) inviterer et andet par med sig til Rom, hvor de alle fire deler en stor lejlighed, imens de diskuterer kunsten og kærligheden – og praktiserer begge dele i en tiltagende stormfuld og giftig ménage à quatre. Garrel arbejder normalt i asketisk sort/hvid, men tager her hele paletten i brug i sine farvemættede bredformats-billeder, og er slentrende og filosofisk, som kun franske filmskabere tillader sig at være det. Den dystre romantik, der binder hans værk sammen på tværs af fire årtier, kaster dog endnu sine skygger over originaltitlens ‘brændende sommer’.