Norske Jorunn Myklebust Syversens ‘Disco’ er et fascinerende og foruroligende samtidsportræt, båret af Josefine Frida, som gjorde sig internationalt bemærket i den norske ungdomsserie ‘Skam’ som Noora. I ‘Disco’ optræder hun, som den kristne diskodanser, som begynder at vakle i sin tro og søger radikale løsninger. Tag dig i agt for de falske profeter! 19-årige Mirjam har det hele. Hun er ung, smuk og uskyldig, verdensmester i freestyle diskodans, sanger i ungdomsbandet i sin lokale kirke og hun er hele menighedens stolthed. Men da hun under forsvaret af sit verdensmesterskab kollapser på scenen, sprækker idyllen. Mirjam begynder at tvivle på sine evner, på sig selv og på sin tro. Tvivl er ellers godt, prædiker hendes stedfar i frikirken Friheden, hvor forkyndelsen foregår på storskærm med neonlys og røgmaskiner. For tvivl fører til håb, og håb fører til tro, der i virkeligheden er vished uden synlighed. Men det lyder som en besværgelse, og da Mirjam vakler i sin vej mod selvstændighed, er familiens eneste råd da også, at hun må tro mere og blive en bedre kristen. I et skarpt nordisk lys, fuld af hvide gevandter og en så lyshåret, imødekommende kærlighed, at det vækker vores mistro, har Jorunn Myklebust Syversen skabt et usædvanligt, nutidigt coming-of-age-drama. Uden på noget tidspunkt at slække på dramatikken tager hun os med ind i en lukket verden fuld af religiøse dogmer og social kontrol, som vi oftest tillægger andre trossamfund. Og med oprigtig nysgerrighed viser hun, hvordan de forskellige menigheder fungerer, både som kultiske celler med hver sit patent på den sande tro, og som big business, der med popmusik, YouTube-kanaler og merchandise lokker nye sjæle til. På samme måde dykker ‘Disco’ ind under klicheerne i portrættet af Mirjam, spillet med hjerteknusende sårbarhed af Josefine Frida. Mirjam er ikke ude i noget selvrealiserende teenageoprør med sex og druk, som man ville se det i de fleste ungdomsfilm – eller så det i ‘Skam’ – for de fristelser og muligheder er slet ikke en del af hendes univers. Og dermed gør Syversen også Mirjams tvivl til vores. For hvor går en ung pige hen med sine mange spørgsmål, når alle svar leder hende dybere ind i løvens hule?