Biografklub Danmark byder på alt, hvad et godt filmhjerte kan begære.
Program for sæsonen 2017/18:
FFM14 – Fortiden (Le Passé)
’Fuldt ud så psykologisk præcis og vedholdende engagerende som ’Nader og Simin – en separation’.’ Kristian Lindberg, Berlingske (6 stjerner)Oscar-vinderen Asghar Farhadi (‘Nader og Simin – en separation’) er tilbage med endnu et syleskarpt og universelt menneskeligt drama med thrillerelementer. Den fransksprogede film starter, da Ahmad
Lou Reed’s Berlin
Midnatsmesse for Lou Reed. Åbningsbøn ved Kim Skotte. Æret være hans minde: Vi hylder Lou Reed i samarbejde med CPH:DOX. Politikens Kim Skotte byder velkommen. Kort om filmen: I 1973 udgiver Lou Reed konceptalbummet ‘Berlin’ med den velrenomerede producer Bob Ezrin. Et album, der skulle
PIX14 – Beloved Sisters
I en tidløs og udtryksfuld undersøgelse af kærlighed fortæller Dominik Grafs historiske periode-trekantsdrama historien om Friedrich Schillers pasionererde menage à trois, der måske var en af hans største hemmeligheder. En overlegen tour-de-force fra en overset tysk mester.
FFM14 – Chinese Puzzle (Casse-tête Chinois)
‘Breezy and satisfying.’ The Hollywood Reporter Cédric Klapisch formår at holde mange bolde i luften uden at tabe den røde tråd – også når turen går over Atlanten, og hans ellers meget franske film skifter åsted fra Paris til New York. Her bakser nyskilte Xavier (Romain
PIX14 – Attila Marcel
Franske Sylvain Chomet har begge sine elegante fødder solidt plantet i filmhistorien. Det så vi tydeligt i tegnefilmene ‘Trillingerne fra Belleville’ og ‘Illusionisten’, og det kommer også fornemt til udtryk i hans første live action-film om en 33-årige mand, der ikke kan tale.
Tyske Filmdage 13 – Schuld Sind Immer Die Anderen
Benjamin er en utilpasset ung mand, der ernærer sig ved kriminalitet og ikke er bange for at lade næverne tale. Da han ryger i fængsel, møder han en socialarbejder, der tilbyder ham en rehabilitering, som han umiddelbart ikke har gjort sig fortjent til. Opdragelsesanstalten Waldhaus
PIX14 – A Touch of Sin
‘A blistering fictionalized tale straight out of China, ‘A Touch of Sin’ is at once monumental and human scale.’ New York Times Kinas måske mest kendte auteur, Jia Zhangke, rystede alle med sin overraskende voldsomme hævnfilm ’A Touch of Sin’. De fire løst overlappende episoder
FFM14 – Selv i de bedste hjem (Dans la Maison)
‘Et stramt og mesterligt greb… har en elegance og en lethed i afleveringen, der er besnærende.’ Michael Bo, Filmmagasinet Ekko (5 stjerner) François Ozon har tidligere – i ‘Swimming Pool’ – skildret en udtørret krimiforfatter, hvis kreativitet vækkes i mødet med en seksuelt udfarende kvinde.
PIX14 – A Thousand Times Good Night
‘Gripping, emotionally resonant drama.’ Variety Rebecca (Juliette Binoche) er en krigsfotograf, som kommer alvorligt til skade, da hun følger en kvindelig selvmordsbomber i Kabul. Hjemme fortæller hendes mand Marcus (Nikolaj Coster–Waldau), at han stadig elsker hende, men at han og parrets to døtre ikke længere vil fortsætte med at leve i
Tyske Filmdage 13 – Ich Fuhl Mich Disco
Axel Ranischs debutfilm ‘Dicke Mädchen’ var lidt af et visitkort. Den svære to’er skuffer ikke. Florian Herbst føler sig egentlig bedst tilpas, når hans far ikke er hjemme. Så kan han danse omkring til schlagersang og diskorytmer med sin mor, iklæde sig skøre kostumer og