Biografklub Danmark byder på alt, hvad et godt filmhjerte kan begære.
Program for sæsonen 2017/18:
FFM11 – Anonyme romantikere
Sødme, charme og chokolade: ‘Anonyme romantikere’ har det hele og lidt til. Instruktøren døjer selv med vanskeligheder med at udtrykke sine følelser (i virkeligheden, ikke på film!), og diagnosen er mere udbredt, end man skulle tro. Jean-René (Benoît Poelvoorde) ejer en lille chokoladefabrik. Angelique (Isabelle
FFM11 – Avant l’aube
Nattens gerninger står i centrum i et drama, hvor de kriminelle handlinger i sig selv ikke nødvendigvis er instruktørens hovedærinde. I stedet sættes fokus på en række figurer, der enten har begået eller været vidner til en fatal ulykke i de vinterklædte Pyrenæer. Og som
FFM11 – Kvinderne på 6. sal
Paris, 1960. Jean-Louis Joubert (Fabrice Luchini) lever en rolig, men også kedeligt og småborgerligt liv med sin kone (Sandrine Kiberlain), der nok sværger til selskabslivet, men ellers sætter en dyd i den perfekte orden indenfor hjemmets fire vægge. Arbejdet på kontoret passes til punkt og
BUSTER11-Spud
Sydafrika 1990. Det er en omvæltende tid for landet, og det er sandelig også omvæltende for John ‘Spud’ Milton, som skal begynde på en kostskole for drenge. Æraen med apartheid lakker mod enden i Sydafrika. Spuds familie tilhører den lavere middelklasse, og hans far er
Life Itself
?Life Itself? er en hyldest til livet fyldt med komplikationer og kærlighed og til den uforudsigelighed, der får altafgørende betydning. Vi følger parret Will (Oscar Isaac) og Abby (Olivia Wilde), der bliver kærester i college, bliver gift og forbereder sig til at bringe deres første
BUSTER11-You Don’t Like the Truth: 4 Days Inside G
Som 15-årig blev canadiske Omar Khadr indespærret i Guantánamo. De frigivede overvågningsbånd fra et fire-dage langt forhør af den formodede terrorist er omdrejningspunktet for den prisbelønnede dokumentar ‘You Don’t Like The Truth’. I 2002 blev Omar i en alder af 15 år indespærret i den
NRFP2011 – Beyond
En morgen lige inden jul modtager Leena et telefonopkald fra et hospital i den by, hvor hun voksede op. Det viser sig, at hendes mor er døende. Denne nyhed får den unge kvinde til at konfrontere sin mor for første gang i sit voksne liv.