Biografklub Danmark byder på alt, hvad et godt filmhjerte kan begære.
Program for sæsonen 2017/18:
PIX11 – We Are What We Are
Kannibalisme er det måske mest stigmatiserende tabu af alle og tjener i Cannes-vinderen ‘We Are What We Are’ som et gribende billede på den totale sociale skam – portrætteret gennem en kannibalfamilie i Mexico Citys slumkvarter. Da familiens overhovede dør midt på gaden og bliver
PIX11 – Poetry
Brillant og intenst gribende koreansk drama om en kvinde, der i sit livs sene efterår tager en skriveklasse i lyrik og opdager, at hendes barnebarn, som bor hos hende, er medskyldig i en skolepiges selvmord, fordi han og hans kammerater tvang hende til sex over
PIX11 – Vigtigst er at elske
Romy Schneider vandt velfortjent en César for bedste kvindelige hovedrolle for Zulawskis første franske film, der også er den eneste af hans fim, der nogensinde har haft premiere i danske biografer. Og det er ikke svært at se hvorfor. For sjældent har hun spillet bedre
PIX11 – PJ Harvey – Let England Shake
England sitrer i Seamus Murphys optik. Det samme gør musikken, som er PJ Harveys seneste kritikerroste udgivelse Let England Shake – fra start til slut. 12 kompositioner, der alle akkompagneres af fotografens socialpoetiske hverdagsbilleder fra landevejen. Harvey selv er vokset op på landet, og siden
PIX11 – Tony
Tony er en næsten ubærligt kejtet mand, som bor i et trøstesløst betonbyggeri i det nordlige London. Han er socialt hæmmet, fattig og arbejdsløs og kæmper med skammen over sin homoseksualitet. Men Tony har også en anden side. Han er seriemorder og lokker diverse low
PIX11 – New Jerusalem
Will Oldham, alias Bonnie ‘Prince’ Billy, har smidt skæg og garn og brillerer her i rollen som Ike, der med evangelistisk ro har fundet fred i troen på Gud, og troen bekommer ham vel i det ensformige arbejde på en afsides amerikansk dækfabrik. Han bliver
PIX11 – The Wild Wild World of MissAsssnatch
Der bliver bogstaveligt talt skudt fra hoften i denne kavalkade af grænseoverskridende, provokerende og X-ratede videoværker af den navnkundige og kun 24-årige amerikanske video/performancekunstner MissAsssnatch, der her inviterer publikum med på et vildt voyeuristisk trip til de mørke kringelkroge i et afsporet kvindesind. MissAsssnatch fortæller
PIX11 – Pink Halo-Halo
Filippinerne er en filmnation i overbevisende vækst, og blandt sin gode håndfuld af temmelig radikale og stilistisk spektakulære instruktører står også Joselito Altarejos. PIX viste sidste år Altarejos smukke ‘The Game of Juan’s Life’ om en ung trækkerdreng, der må betale hele sin opsparing i
PIX11 – The Turin Horse
En filmoplevelse ud over det sædvanlige kan man roligt kalde mesterinstruktøren Béla Tarrs nyeste film, der med sin intense skildring af to menneskers gradvise vej mod den sidste endestation tog anmelderne med storm på årets filmfestival i Berlin. Det hele starter med en kort historie
PIX11 – My Joy
Rejsen slutter, før natten ender i Sergei Loznitsas kulsorte roadmovie ‘My Joy’, som var nomineret til de gyldne palmer på årets filmfestival Cannes. Den starter ellers i det hyperrealistiske spor ud af de ukrainske landeveje, hvor lastbilchaufføren Georgys er på vej med en lastfuld mel,