Biografklub Danmark byder på alt, hvad et godt filmhjerte kan begære.
Program for sæsonen 2017/18:
The Social Network
En aften i efteråret 2003, sætter Harvard-studerende og programmerings-geni Mark Zuckerberg sig ned foran sin computer og begynder ivrigt at arbejde på en ny idé han har. Hvad der begynder som blogging og programmering på hans kollegieværelse, vil snart forme sig til et enormt globalt
The Sandmen: Get Up Get Out
De var et af Danmarks største rockbands i halvfemserne. Men livet som rockmusikere hvirvlede dem omkuld, og efter 10 år på toppen måtte de trække stikket. Over ti år senere samles de igen, tager på tour og indspiller to albums. Filmen ‘Get Up Get Out’
Tyske Filmdage 12 – Hannah Arendt
Barbara Sukowa prydede forrige års program for Tyske Filmdage, hvor hun optrådte i nonnedragt som mystikeren Hildegard von Bingen i Margarethe von Trottas ‘Vision’. Nu er makkerparret tilbage med endnu en fascinerende biografisk film. Hannah Arendt var en tysk (og jødisk) tænker, hvis rapporter fra
Tyske Filmdage 12 – Du hast es versprochen
‘Forgotten’ lød den engelske titel, da Alex Schmidts psykologiske thriller havde verdenspremiere på Venedig-festivalen. Men filmen er ikke hurtigt glemt! Filmens hovedfigurer er de to veninder Hanna og Clarissa, der tilbragte alle barndommens ferier sammen. Indtil de pludselig mistede kontakten. 25 år senere arbejder Hanna
Tyske Filmdage 12 – Kriegerin
De racistisk motiverede drab begået af den nynazistiske gruppe NSU har resulteret i en omfangsrig politiskandale i Tyskland, hvor nynazismen stadig er et samfundsproblem. Af samme årsag er ‘Kriegerin’ skræmmende aktuel. Filmens krigeriske hovedperson, Marisa, er 20 år gammel og dybt involveret i en nynazistisk
Tyske Filmdage 12 – Oh Boy
Humor og melankoli flyder lydefrit sammen i den jazzede og gennemført berlinske slacker-beretning ‘Oh Boy’. Den fåmælte Niko driver omkring i byen i stedet for at passe det jurastudium, som hans far ellers betaler ham 1.000 euro om måneden for at følge. Altså indtil faderen
Tyske Filmdage 12 – Halt auf freier Strecke
Andreas Dresen kan få hjerte til at rime på smerte, så man lever og ånder med hans filmfigurer. Således også i ‘Halt auf freier Strecke’, der fortæller om Frank, som netop er flyttet til forstæderne med sin familie, da han får at vide, at han