'Saint Laurent' er (endnu) et portræt af modeskaberen Yves Saint Laurent, hvis kunstneriske udfoldelser blev udfordret af livet i overhalingsbanen - med sprut, stoffer og skiftende herrebekendtskaber. Bonellos udlægning af historien er mere vidtløftig, ekstravagant og æstetisk udpenslet end sidste års mere traditionelle biopic, Jalil Lesperts 'Yves Saint Laurent'. I denne ombæring ligger hovedfokus på perioden 1967 til 1976, hvor Yves Saint Laurents modeimperium er på sit højeste, alt imens hovedpersonen - modens Marcel Proust præsenteres han som - skamrider sit eget liv og ind i mellem kvæler sit eget geni i vellystigheder.
Franske Film Mandage
'Masterful film directing… each narrative decision required above all a cinematographic film resolution.' L’Express
'Saint Laurent' er (endnu) et portræt af modeskaberen Yves Saint Laurent, hvis kunstneriske udfoldelser blev udfordret af livet i overhalingsbanen - med sprut, stoffer og skiftende herrebekendtskaber. Bonellos udlægning af historien er mere vidtløftig, ekstravagant og æstetisk udpenslet end sidste års mere traditionelle biopic, Jalil Lesperts 'Yves Saint Laurent'. I denne ombæring ligger hovedfokus på perioden 1967 til 1976, hvor Yves Saint Laurents modeimperium er på sit højeste, alt imens hovedpersonen - modens Marcel Proust præsenteres han som - skamrider sit eget liv og ind i mellem kvæler sit eget geni i vellystigheder.
'Saint Laurent' er (endnu) et portræt af modeskaberen Yves Saint Laurent, hvis kunstneriske udfoldelser blev udfordret af livet i overhalingsbanen - med sprut, stoffer og skiftende herrebekendtskaber. Bonellos udlægning af historien er mere vidtløftig, ekstravagant og æstetisk udpenslet end sidste års mere traditionelle biopic, Jalil Lesperts 'Yves Saint Laurent'. I denne ombæring ligger hovedfokus på perioden 1967 til 1976, hvor Yves Saint Laurents modeimperium er på sit højeste, alt imens hovedpersonen - modens Marcel Proust præsenteres han som - skamrider sit eget liv og ind i mellem kvæler sit eget geni i vellystigheder.